אחרי לידה שקטה

אחרי לידה שקטה מתחילה ההתמודדות האמיתית עם ההשלכות הרגשיות, החברתיות ולעיתים גם הגופניות של הלידה השקטה על חייך.

אני מצטערת על האובדן שלך.

אני זוכרת היטב המקום שבו את נמצאת כרגע. את הבכי הבלתי פוסק, את תחושת השבר והגעגוע לתינוק שאיבדת. אני מקווה שהמידע באתר יסייע לך בהתמודדות הלא פשוטה שאת ניצבת בפניה. זכרי שאת מתמודדת עם אסון שהסובבים אותך לא תמיד מבינים, לכן זכרי להיות קשובה לעצמך.

הנפש שלך יודעת מה נכון בשבילך – לבכות, להתאבל, להירפא, לחיות, להתרגל לחיים החדשים בלי התינוק שלך. אין דרך נכונה או שגויה להתמודד עם הדבר הזה שנקרא חיים אחרי לידה שקטה.

יש רק דרך אחת – הדרך שמתאימה לך.

התינוק שלך איננו אבל מערכת היחסים שלך איתו תימשך לנצח. החיים יעברו וישתנו לאורך הזמן. את תשמחי שוב ותשובי להרגיש שיש מטרה לחייך. העצב יתקהה ואת תחזרי לחיות למרותשתמיד משהו בך יהיה חסר.

עכשיו זה הזמן שלך לבכות. לצרוח. לכעוס ולעשות כל מה שאת יכולה בכדי להתמודד עם הרגשות הללו בכדי שבעתיד תוכלי להמשיך הלאה.


החיים אחרי לידה שקטה

אחרי לידה שקטה את נדרשת להתמודד עם עצב גדול, עם חשבון הנפש על ההחלטות שקיבלת, ועם החזרה לשגרה. סביר להניח שאת מתמודדת גם עם שאלות רפואיות שונות ועם המחשבה על הריון חדש. זוהי תקופה מבלבלת מאוד והיא מתאפיינת בעליות ומורדות במצב הרוח ובסתירה גדולה בין העולם בחוץ שממשיך כמנהגו לעומתך שעולמך חרב. האבל אחרי לידה שקטה הוא עמוק ומלווה בתחושת בדידות עמוקה.

התמודדות עם השלכותיה של הלידה השקטה

הבחירות שעשית לגבי הקבורה, הפרידה מהתינוק שלך וההחלטה האם לשלוח לנתיחה ישפיעו על אופן ההתמודדות שלך. אחרי לידה שקטה את עלולה להרגיש מוצפת ברגשות ובזכרונות מהלידה ומרגע הפרידה או לעומת זאת להימצא בקהות חושים. חשוב שתזכרי שכל תחושה היא נורמלית וכל דבר שאת מרגישה הוא נכון לך ועלייך להתמודד איתו. בשונה ממי שמתאבל על מוות של אדם מבוגר את עלולה להימצא בבדידות אמיתית בשל הקושי של הסביבה להתמודד עם נושא הלידה השקטה. זכרי שאת לא לבד – ישנם גורמי תמיכה רשמיים ולא רשמיים אליהם תוכלי לפנות בכדי להפיג את הבדידות ובכדי לדבר על האובדן שלך ועל התינוק שאיננו.

חופשת לידה אחרי לידה שקטה

אם ילדת אחרי השבוע ה – 22 להריון את זכאית לזכויות סוציאליות מלאות, מענק לידה וחופשת לידה. תוכלי לנצל את הזמן הזה בכדי להחלים ולעבד את האובדן שלך. יתכן ואת מרגישה שהישיבה בבית לא מועילה לך או שהסביבה רואה בצורה שלילית את אי החזרה שלך לשגרה. זכרי שזוהי זכותך המלאה וכרגע עלייך לעשות כל מה שביכולתך כדי להחלים למענך ולמען משפחתך. אל תמהרי לחזור לעבודה אחרי לידה שקטה ונסי להקדיש את הזמן לפעילויות שמרגיעות אותך וממלאות את זמנך.