עוד באותו נושא

הורים שאיבדו תינוק

הורים שאיבדו תינוק, לידה שקטה

הורים שאיבדו תינוק – איך ניתן לתמוך?

הורים שאיבדו תינוק מתמודדים עם חומה של שתיקה, התעלמות וניכור מצד הסביבה הקרובה והרחוקה. כחברה אנו מתקשים לשוחח על נושאים כמו הפלה, אובדן הריון ולידה שקטה. המחשבה על כך שהריון יכול להסתיים באופן טרגי כל כך ועל תינוקות מתים מזעזעת את עולמנו ומנפצת את החלומות והתקוות שלנו. הרתיעה מהעיסוק בנושא היא טבעית ונורמלית. אך הצער של לידת תינוק מת הוא צער אחר, צער שאין לתאר. בשונה ממקרים של אובדן אדם קרוב בהם הסביבה הקרובה והרחוקה מסוגלת להזדהות עם התחושות, לנחם ולהכיל אמהות ואבות שאיבדו את התינוק שלהם מתמודדים עם חומה של שתיקה.

הורים שאיבדו תינוק מתמודדים עם צער עמוק ובדידות

כאשר מאבדים תינוק מאבדים עולם שלם שעדיין לא הספיק להתפתח, יחסים שעדיין לא החלו להתממש. הורים שאיבדו תינוק מתאבלים על אובדן של חלום, אובדן של כל מה שיכול היה לקרות ובעיקר אובדן של האמונה בטוב והאופטימיות. יחד עם התינוק שאיננו נעלמו גם התקוות, החלומות, הביטחון בכוחם של החיים, האושר וההנאה שבהריון ולידה ואת החלל שנוצר ממלאים חששות, עצבות גדולה, חרדה ובדידות.

הורים שאיבדו תינוק חשים את התחושות הללו בעצמה רבה. הם נתקלים בחוסר רצון להתעסק באבדן שלהם ומתמודדים עם תחושות אלו לבד. לאחרונה נושא המודעות ללידה שקטה ואובדן הריון בשלב מתקדם עולה ועדיין נראה כי זהו נושא קשה להתמודדות.


איך תתמכו בהורים שאיבדו תינוק

אם אתם חברים או בני משפחה של הורים שאיבדו תינוק בוודאי שאלתם את עצמכם איך להגיב. יכול להיות שמתוך הבלבול והמבוכה לא תצליחו לעשות דבר והבלבול לגבי מה נכון לומר ואיך נכון לנהוג הוא מובן אך חשוב שתזכרו שהקושי שלכם בבחירת המילים או הפעולות הנכונות הוא מזערי לעומת האובדן, המבוכה שלכם מזערית לעומת תחושת הבדידות והכאב. תוכלו לעשות כל דבר ובלבד שתראו שאתם מתייחסים לאובדן בדרך כלשהי ותביעו רגש של אכפתיות והבנה. גם ל הורים שאיבדו תינוק לא ברור כיצד להתנהג כרגע, חוויית הלידה השקטה ומותו של התינוק שלהם מפחידים, מכאיבים ומזעזעים בפני עצמם וזה בסדר אם התגובות שלכם בנושא ינועו בין כאב גדול לזעזוע.

כל דבר שתבחרו לעשות יהיה טוב יותר מאשר להעמיד פנים שזה לא קרה.

תמיכה, הקשבה, הכלה

הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות למען הורים שאיבדו תינוק הוא לדבר איתם. דברו על הלידה השקטה, דברו על הכאב והצער בעקבות האובדן. על הזעזוע. ספרו להם שאתם מכירים בגודל האסון שלהם. שאתם מבינים שהם איבדו את הדבר היקר ביותר בעולם. תנו להם לשתף אתכם בזיכרונות ובמחשבות שלהם. תנו להם מקום לבטא את הכאב ונסו להכיל, אפילו בשתיקה. זכרו שהתמיכה אחרי לידה שקטה ואובדן הריון היא הכלי החשוב ביותר להתמודדות והחלמה.

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות