עוד באותו נושא

החזרה לעבודה אחרי לידה שקטה

החזרה לעבודה אחרי לידה שקטה

החזרה לעבודה אחרי לידה שקטה היא משימה קשה אשר דורשת ממך לחזור לשגרת חייך הקודמת ללא התינוק שלך ולהתמודד עם מכרים, חברים לעבודה או לקוחות אשר אינם תמיד מודעים לאובדן שלך. על מנת להפוך את החזרה לעבודה אחרי לידה שקטה לקלה יותר תוכלי להכין את עצמך ואת הסביבה שלך באופן שיקל את המפגש עם הסביבה ויאפשר לך להתנהג באופן הטבעי ביותר והנכון ביותר עבורך.

חופשת לידה אחרי לידה שקטה

אחרי לידה שקטה מהשבוע ה-22 להריון את זכאית לחופשת לידה מלאה. יתכן ואת מרגישה שזה לא נכון לממש את זכות הזו במלואה מכיוון שאין לך תינוק לטפל בו או שאת חוששת מהתגובה של הסובבים אותך. אל תמהרי לקבל החלטה בנושא או להקדים את החזרה לעבודה אחרי לידה שקטה מכיוון שהימים שאחרי הלידה השקטה מתאפיינים בירידות ועליות במצבי הרוח ובתחושות. קחי לך את הזמן להחלים ולעכל את החוויה וזכרי שחופשת הלידה נועדה להחלמה ולמנוחה אחרי הלידה ושזוהי זכותך לממש אותה.

חזרה לשגרה אחרי לידה שקטה

כל חזרה לשגרה אחרי לידה שקטה מלווה בקושי רגשי ונפשי. כך גם להשתתפות במפגשים חברתיים, חדר כושר, ביקור בגינה הציבורית וכמובן החזרה לעבודה אחרי לידה שקטה. החזרה לעיסוקייך ולחייך "הקודמים" ללא התינוק שלך מציפה את הקושי והכאב מחדש בכל רגע. הזכרונות מימי ההריון שלך, התכניות שעשית והציפיה שחשת לקראת הלידה ילוו אותך ואת תתקשי להניח לזכרונות ולהמשיך הלאה. גם

ההתמודדות עם אנשים שאינם מודעים לאובדן שלך דורשת כוחות רבים והצורך לספר או לענות על שאלות בנושא מצריך ממך כוחות שאת מרגישה שאין לך. יתכן ואת מתקשה לדבר על הנושא מבלי לפרוץ בבכי או שאת נתקלת בתגובות מביכות כמו ברכת מזל טוב או שאלות על התינוק שנולד.

החששות שלך מהמפגש עם הסביבה והתחושות שלך הן טבעיות לגמרי ועלייך להתמקד בעצמך ובדרך התגובה שתהיה לך הכי טבעית ונוחה. בין אם תבחרי לספר על האובדן או לא לענות כלל, כל תשובה שתהיה מהירה ואוטומטית תאפשר לך להתמודד עם הסיטואציה בקלות יחסית.

החזרה לעבודה אחרי לידה שקטה

החזרה לעבודה עלולה להיות קשה מאוד בשל הצורך לשוחח על האובדן עם אנשים שאינם קרובים אלייך וחלקם אף אינם מודעים לחוויה שעברת. בכדי למנוע או לצמצם את השאלות שיופנו אלייך ואת הצורך לספר שוב ושוב על האובדן תוכלי לבקש מחברה קרובה או מהבוס שלך לספר בעצמם על האובדן לפני חזרתך ובאותה ההזדמנות אף לומר אם היית רוצה שישוחחו איתך על הנושא או שלא. היי ברורה עם הסביבה לגבי הרצונות שלך. לכל אחת דרך התמודדות שונה וכל החלטה שתקבלי היא טובה ונכונה עבורך.

"בחרתי לספר לצוות שלי על הלידה השקטה בעצמי. עניתי על כל השאלות בסבלנות וגם בכיתי תוך כדי השיחה. הרגשתי שנכון לי לשתף אותם בתחושות וברגשות ושזה גרם להם להיות יותר רגישים כלפי. אחרי השיחה הרגשתי הקלה עצומה והיה לי קל יותר לתפקד ולהמשיך הלאה."

"אני החלטתי לא לשוחח על הנושא כלל. ביקשתי מהבוס שיספר לכולם שהתינוק שלי איננו ושלא יעלו את הנושא בפניץ התנהגתי כאילו דבר לא קרה וכך יכולתי לתפקד מבלי לפרוץ בבכי."

"התלמידים שלי ידעו שאני בהריון ולכן לא יכולתי לשוב לכיתה מבלי לשוחח על הנושא. ביקשתי עזרה ממורה אחרת ויחד ענינו בסבלנות על כל השאלות. חלקם בחרו לכתוב לי מכתב או לצייר ציור וכך הביעו את רגשותיהם בנושא."

אם את עובדת עם לקוחות נסי להכין תשובה קבועה שתשמש אותך כאשר עולות שאלות בנוגע להריון או ללידה. תוכלי לבחור אם לספר להם בכנות שהתינוק שלך נפטר או לא לשתף כלל וכן לבחור עד כמה ברצונך לרדת לפרטים. עם הזמן השיחה הזו תעשה "אוטומטית" יותר והקושי שכרוך בה יפחת. אם את עובדת עם ילדים או תלמידים צעירים היי מוכנה לכך שהנושא עורר בהם שאלות רבות מתוך סקרנות ואף מתוך חוסר הבנה. אם אינך מסוגלת לענות בעצמך בקשי מחברייך לעבודה לקיים את השיחה הזו עבורך.

עשי מה שנכון וטוב עבורך

אחרי לידה שקטה תעמדי בסיטואציות לא פשוטות והחזרה לעבודה אחרי לידה שקטה היא רק אחת מהן. ההתמודדויות השונות  ידרשו ממך לקבל החלטה כיצד את רוצה לפעול ולהתנהג. חשוב שתישארי נאמנה לעצמך ולרגשותייך ובכל החלטה שתקבלי זכרי לעשות מה שטוב עבורך. למרות הכוונות הטובות הסביבה אינה יודעת כיצד להתמודד עם לידה שקטה. גם אם תבחרי לספר בגלוי על הלידה השקטה שעברת את תגלי שאנשים רבים לא מכירים את המונח וממשיכים לשאול על התינוק או לברך. הכיני את עצמך מראש לסיטוטאציות לא נעימות ובחרי את דרך ההתמודדות הטובה והקלה ביותר עבורך.

זכרי שעברת חווייה קשה מאוד וכל רגש שאת חשה הוא טבעי לחלוטין.

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות