עוד באותו נושא

חלקת עוברים חולון

קבורת נפלים ותינוקות רכים, בית העלמין בחולון

חלקת עוברים חולון, קבורת נפלים, עוברים ותינוקות רכים בית העלמין בחולון

קבורת נפלים – בית העלמין בחולון, לידה שקטה
החלק העליון והפעיל של החלקה

קבורת נפלים בבית העלמין בחולון מתבצעת בחלקה ותיקה אשר פעילה מעל שלושים שנה. בתחילה הקצו לטובת חלקת הנפלים שורה אחת ומספרה 50. למרות שניתן לראות בחלקה עצמה סימון ומספרים שונים אשר מוטבעים לאורך הגדר אלו אינם מספרים אשר מסמנים את מקום הקבורה עבור המבקרים אלא משמשים רק את אנשי הצוות באיתור מקום קבורה.

המשמעות היא שכל קברי הנפלים, העוברים והתינוקות הרכים קבורים בשורה מס 50 שהיא למעשה חלקה אחת שבנויה לרוחב ולגובה.

מבנה החלקה – קבורת נפלים בית העלמין בחולון

חלקת נפלים ותינוקות רכים בית העלמין בחולון
החלק התחתון של החלקה

נפלים, עוברים ותינוקות רכים מגיעים לקבורה בבית עלמין בחולון מבתי החולים הבאים: איכילוב, וולפסון, מעייני הישועה, שיבא – תל השומר.

עם השנים נוספו קברים לחלקה ומפאת חוסר מקום הקבורה בחלקה נעשתה לגובה – כלומר בכל פעם שהמקום בחלקה נגמר הוסיפו מעליה שכהת אדמה והמשיכו לקבור בחלקה העליון. למעשה בתחתית החלקה טמונים תינוקות ועוברים שנולדו לפני כשלושים שנה ובחלקה העליון נמצאים הקברים החדשים ביותר.

קיר הנצחה וזיכרון

חלקת נפלים ותינוקות רכים בית העלמין בחולון, לידה שקטה
קיר ההנצחה והזכרון, בית העלמין בחולון

העוברים נטמנים בחלקה זה לצד זה עם הפרדה, כל עובר נטמן בתכריכים לבנים לצד קופסא מפלסטיק אשר משמשת להפרדה והצוות שומר מידע מדוייק מאוד על מיקומו של כל קבר ויודע לתת את האינפורמציה הזאת להורים לפי דרישה. המידע שתוכלו לקבל הוא מספר שורה (לגובה) ומספר טור, כאשר לאורך כל שורה 50 יש טורים של חמישה קברים בכל אחד מהם.

פינת התייחדות למשפחות

חלקת נפלים ותינוקות רכים בית העלמין בחולון, לידה שקטה
פינת הנצחה והתייחדות למשפחות

בחלקת העוברים הוקם קיר המיועד להנצחה ופינת התייחדות למשפחות. ההנצחה מתבצעת באופן עמצאי, כל זוג אשר מעוניין להניח לוח זכרון על הקיר יכול לעשות זאת לבד או בסיוע של הצוות בבית העלמין. לוח הזכרון צריך להיות בגודל של 30X30 ס"מ מכל חומר עמיד למים ולפגעי מזג האויר. מכיוון שהחלק העליון של החלקה עדיין פעיל ומיכוון שהקבורה בה מתבצעת בחלקה לגובה לא ניתן להניח עליה מצבות אבן.

בשל הפניות הרבות והדרישה של המשפחות להנציח את ילדיהם הוקם קיר הזכרון. הצוות מציין שניתן להניח מצבות אבן בידיעה שיתכן והן ימוקמו מחדש מעת לעת. פינת התייחדות נועדה להפוך את הביקור בחלקה לנוח יותר עבור המשפחות. הפינה מוצלת, יש בה ספסלים וצמחיה וניתן להדליק בה נרות נשמה בתוך מתקן מיוחד.

חלקת נפלים ותינוקות רכים בית העלמין בחולון
מקום הקבורה של בנותי – זהר ותמר ז"ל

מצאתם טעות באתר? יש לכם מידע נוסף שיכול לסייע? שלחו אותו אלי ואעדכן את התוכן באתר

תמונות עדכניות – קבורת נפלים בית העלמין בחולון

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות