לפני לידה שקטה

אם את עתידה לעבור לידה שקטה את ודאי כואבת ומבולבלת. כאן ריכזתי עבורך מידע שיסייע לך בהכנה הנפשית והפיזית ללידה השקטה ולהשלכות שלה ומידע חשוב שיסייע לך להתכונן ולדעת עוד על נושאים כמו פרידה, קבורה, מהלך הלידה ועוד.

אם את נמצאת לפני לידה שקטה כאן תוכלי לקבל מידע שיעזור לך להתכונן אליה ככל האפשר

בין אם עברת הפסקת הריון או שהתינוק שלך נפטר במפתיע עלייך להתכונן ולקבל החלטות אשר ישפיעו על המשך הדרך שלך. כאן תמצאי מידע על מהלך הלידה השקטה, על ההכנות לקראת הפרידה מהתינוק שלך ועל האפשרויות העומדות בפנייך בנושא הקבורה.

כמו כן תמצאי מידע על זכויות סוציאליות לאחר לידה שקטה. אם את מרגישה שאת זקוקה לתמיכה או שיש לך שאלות שלא קיבלת עליהן מענה באתר תוכלי לפנות ישירות דרך האתר או דרך הדף של "חיבוק בשקט" בפייסבוק.

כאן תמצאי מידע ראשוני לפני לידה שקטה

לידה שקטה – תהליך הלידה

במקרים רבים של לידות שקטות יש צורך בהתערבות רפואית בכדי לייצר צירים. התהליך אשר נקרא "השראת לידה" מורכב משלבים הדרגתיים ובהם נעשה שימוש בתרופות שונות אשר מייצרות התרחבות של צואר הרחם וצירים באופן הדרגתי על ללידה עצמה. בעיצומו של התהליך ולאחר בדיקת רופא תוכלי לקבל אפידורל אם תרצי בכך. כאן תמצאי מידע על השראת לידה, שימוש בחומרים לזירוז הלידה, פיטוצין, ציטוטק ועוד וכן מידע על תהליך הלידה השקטה

פרידה

הפרידה מהתינוק שלך היא רגע קשה ביותר. ייתכן ואת מפחדת ממה שאת עומדת לראות או מההתמודדות עם הזכרון. הפחד שלך הוא הגיוני מאוד ומובן אך נשים רבות שעברו לידה שקטה ואנשי מקצוע ממליצים על פרידה מהתינוק ויצירת מזכרת משותפת בדמות זכרון, תמונה או כל מזכרת אחרת. ההזדמנות לראות את התינוק שלך ולהחזיק את התינוק שנשאת ברחמך חשובה מאוד לצורך הבנה ועיבוד של האובדן והיא גם אבן דרך חשובה בתהליך ההחלמה שלך. לשם הפרידה מהתינוק שלך כך עומדות לרשותך דקות ספורות ולכן כדאי להתכונן לרגע הזה נפשית וטכנית. אם תבחרי להיפרד מהתינוק שלך כאן תוכלי לקרוא כיצד להתכונן ולמצוא מידע בנושא.

נתיחה

אם לא ידועה הסיבה ללידה השקטה או שהתגלה חשד לפגם גנטי, כשל בשליה או בעיית קרישיות יתכן והצוות הרפואי ימליץ לך לשלוח את גופת התינוק שלך לנתיחה. ההחלטה אם לעשות כן היא שלך בלבד ויש לה השלכות על ההריונות הבאים, הטיפול הרפואי שאת עתידה לקבל וגם על סידורי הקבורה. כאן תמצאי מידע על נתיחה לאחר לידה שקטה.

קבורה

קבורת הנפלים ותינוקות הרכים היא נושא רגיש מאוד מסיבות רבות. הצורך להתמודד עם סידורי הקבורה של תינוק הוא קשה מאוד מבחינה נפשית וההתמודדות הופכת  קשה עוד יותר כאשר נחשפים למציאות הקשה בבתי העלמין בהם יש חלקות לקבורת נפלים, קבורת עוברים וקבורת תינוקות רכים. עוד בבית החולים תידרשי לקבל החלטות לגבי סידורי קבורה. כאן תמצאי את כל המידע לגבי הזכויות שלך, מעורבות ההורים בהליך הקבורה ועוד.

תמיכה לפני הלידה השקטה

אם את נמצאת לפני לידה שקטה את ודאי חרדה ומבולבלת. בקבוצת התמיכה "חיבוק בשקט" תמצאי נשים שמעוניינות לעזור ולהקל עלייך את ההתמודדות ככל שניתן. אם את מעוניינת בקבלת תמיכה טלפונית או בתמיכה אישית קרובה צרי קשר דרך האתר ואקשר אותך לקבוצה במהירות על מנת לתת מענה במהירות וברגישות.


נשים שעברו לידה שקטה יכולות לספק לך מידע ועצות שיסייעו לך לעבור את הלידה בקלות יחסית ויפחיתו את רמת החרדה שאת ודאי חשה לפני הלידה השקטה. כאן תמצאי מספר טיפים ועצות שכאלה:

דברים שחשוב לדעת לפני לידה שקטה

  • היי שלמה עם ההחלטות שאת מקבלת. את נמצאת בסיטואציה לא פשוטה וכל החלטה שתקבלי עכשיו תלווה אותך בהמשך. תיהי נאמנה לעמצך ולתחושות שלך ואל תחששי לבקש עזרה מהסביבה.
  • הסבירי למלווים שלך למה את זקוקה וכיצד היית רוצה שינהגו. זכרי שגם הם נמצאים בכאב גדול ובלבול ולכן חשוב שתאמרי למה את זקוקה וכיצד היית רוצה שיתמכו בך.
  • אם את עתידה לעבר הפסקת הריון בקשי לקבל כדור הרגעה וטשטוש לפני הזריקה. כאן תמצאי מידע נוסף על לידה שקטה לאחר הפסקת הריון.
  • קחי אפידורל. המחסור באדרנלין בשל נסיבות הלידה השות והחרדה הופכות את הכאב לקשה מנשוא. נסי להקל על עצמך ולקבל משככי כאבים וזריקת אפידורל. אם זה רצונך דאגי ליידע את הצוות הרפואי מבעוד מועד.
  • בקשי לההתאשפז במחלקת נשים ולא בחחלקת יולדות.
  • בקשי מהמלווה שלך לשוחח עם הצוות הרפואי, לבקש מהם לגלות רגישות למצבך ולשכן אותף בחדר מבודד ככל האפשר.
  • הדגישי בפני הצוות הרפואי שברצונך ללדת בחדר לידה ולא במחלקה. עם התקדמות הלידה תועברי לחדר לידה ושם תוכלי לקבל אפידורל.
  • תכנני כיצד להיפרד מהתינוק שלך. אם את חוששת להביט בו או להחזיק אותו בקשי מהמלווה שלך או מהמיילדת לצלם עבורך תמונות בכדי שאם בחלוף הזמן יתעורר בך הצורך לראות אותן תוכלי לעשות זאת.
  • בקשי מהצוות הרפואי או מהמלווה שלך לשמור עבורך מזכרת. טביעת רגל או יד ואף קווצת שיער יכולים להוות עבורך מזכרת שתסייע לך בעתיד. גם אם הדבר נשמע לך קיצוני או מזעזע את עתידה להתחרט על חלק מההחלטות שתקבלי ולכן נסי להפוך אותן להפיכות. אינך חייבת לראות את המזכרות עכשיו אובעתיד, רק להבטיח לעצמך את קיומה של האפשרות הזאת.
  • דאגי לרכוש כדורים לייבוש חלב. אחרי הלידה יחל תהליך ייצור חלב האם בגופך. את יכולה למנוע את התהליך באמצעות כבור לייבוש חלב כמו "דוסטינקס".
  • בקשי לחתום על המסמכים להסדרת נושא הקבורה לפני הלידה או אחריה ולא במהלכה. בקשי שיציינו בפנייך את כל האפשרויות. קראי עוד על האפשרויות העומדות בפנייך מבחינת מעורבותך בהליך הקבורה.

באתר תמצאי עוד מידע שיסייע לך בהתמודדות אחרי לידה שקטה.