נתיחה אחרי לידה שקטה

נתיחה לאחר המוות לאחר לידה שקטה

נתיחה לאחר המוות מתבצעת במקרים רבים לאחר לידות שקטות. בדרך לל ישנה המלצה של הצוות הרפואי לשלוח את גופת התינוק ואת השליה לנתיחה שלאחר המוות. הנתיחה ניתן לקבל מידע על נסיבות המוות, על מומים שונים ובעיות גנטיות או על מצוקה שהתגלתה במהלך ההיריון והובילה למוות ולסיום ההיריון בלידה שקטה.

באילו מקרים עושים נתיחה אחרי לידה שקטה?

לאחר הלידה בית החולים ימליץ על נתיחה לאחר המוות. הבחירה האם לשלוח את התינוק לנתיחה היא של ההורים אך הם יכולים לקבל המלצה של הצוות הרפואי. נהוג לשלוח לנתיחה לאחר המוות כאשר לא ידועה סיבה ברורה למותו של התינוק שלך. ייתכן שתרצי לשקול נתיחה שלאחר המוות או נתיחה של השליהמפני שתוצאות הבדיקה יעזרו לך להבין מדוע התינוק שלך מת. המדיניות לגבי נתיחה לאחר המוות משתנה מבית החולים לבית חולים.

ההחלטה לשלוח לנתיחה עלולה לעכב את מועד הקבורה של התינוק שלך ואף להשפיע על מקום הקבורה שלו. למרות כל הקושי הכרוך בכך למידע שתקבלי בעקבות נתיחה לאחר המוות יכול להיות ערך רב עבורך. תוצאות הנתיחה ישלחו אלייך על ידי בית החולים. לאחר שתקבלי אותן תוכלי לגשת לבית החולים או לרופא שלך ולקבל הסבר מפורט יותר על משמעות התוצאות.

הנתיחה שלאחר המוות מבוצעת אך ורק לאחר קבלת אישור בכתב מההורים. אם תבחרו שלא לשלוח את גופת התינוק שלכם לנתיחה זוהי זכותכם. תוכלו לבחור אילו בדיקות יבוצעו לפי המלצה ספציפית.

איזה מידע נקבל מתוצאות הנתיחה?

המידע שנאסף בנתיחה לאחר המוות מועיל מסיבות רבות. הוא עשוי לספק תשובות לחלק מהשאלות שלך, כמו למה זה קרה והאם זה יקרה שוב. גם אם לא כל השאלות שלך יענו, ייתכן שתתנחמי בידיעה שלמדת כל מה שיכולת על התינוק שלך. תוצאות הנתיחה ישפיעו כמובן על ההריון הבא שלך. אם הפסקת ההריון או מות עובר ברחם התרחשו כתוצאה מבעיה רפואית הדבר דורש טיפול מתאים ובדיקות נוספות בכדי להימנע מסכנה דומה בהריון הבא.

מה עושים בנתיחה אחרי לידה שקטה?

בהלך נתיחה לאחר המוות גוף התינוק נבדק על ידי פתולוג. מטרת הבדיקה היא לספק מידע לגבי נסיבות המוות. המידע שיאסף במהלך הנתיחה הוא חשוב להבנת הסיבות שהובילו למותו של התינוק וגם עבור הריונות נוספים שיהיו לך בעתיד. תהליך הנתיחה מורכב מכמה בדיקות, בדיקות דם, בדיקת רקמות ובדיקות גנטיות ובדיקת האיברים הפנימיים. גם השיליה נשלחת לנתיחה מאחר ולעיתים מקורן של בעיות מסויימות בשליה ובתפקוד שלה.