עוד באותו נושא

מידע לסבים וסבתות שאיבדו נכד בלידה שקטה

הצער על אובדן נכד או נכדה הוא גדול ואליו מתווסף הקושי בליווי ילדיכם בתקופה כל כך קשה בחייהם. מהרגע שהפכתם להורים בעצמכם ניסיתם לגונן על ילדיכם מפני הקשיים והסבל שמזמנים החיים, לפתור עבורם בעיות, לסייע להם ולהפחית את הקושי וברוב המקרים גם הצלחתם.

כסבים וסבתות שאיבדו נכד בלידה שקטה אתם מתמודדים עם מצב שבו ילדיכם הבוגרים מתמודדים עם כאב עמוק, אולי הכאב הכי גדול שיחוו בחייהם ואתם נותרים חסרי אונים. אתם שאיבדתם נכד ודאי מתקשים להתמודד עם רגשותיכם ובו בזמן לתמוך ולהכיל את התגובות הרגשיות של ילדיכם. ייתכן ואתם חווים עצב עמוק, חוסר אונים, תסכול, צער, אשמה וכעס.

סבים וסבתות שאיבדו נכד בלידה שקטה חווים אובדן כפול

כסבא וסבתא איבדתם נכד או נכדה להם ציפיתם מאוד. אתם ודאי מתאבלים ומתמודדים עם התקוות והחלומות שהתנפצו ועם אובדן התמימות הכרוך ובאבדן תינוק. ודאי תכננתם כיצד תיראה המפגש הראשון עם הנכד שלכם, אילו חוויות תחוו כסבים לנכדים וכיצד תיווצר ביניכם מערכת יחסים של אהבה ללא תנאים וללא עול החינוך. האבל והצער שלכם נדחק לצד ההתמודדות הקשה של ילדיכם ואתם ממלאים תפקיד כפול – אבלים מצד אחד ומצד שני דמות שתפקידה לתמוך ולסייע. עליכם לזכור שגם לאבל שלכם יש מקום.

מטבע הדברים הילדים שלכם אינם מסוגלים להכיל את רגשותיכם ולהציע תמיכה וייתכן שזה מדגיש את הבדידות שאתם חשים לאחר האובדן. תוכלו למצוא מקור תמיכה בקבוצת תמיכה ייעודית לסבים וסבתות שאיבדו נכד בלידה שקטה שהוקמה בפייסבוק. תמיכה סבים וסבתות שאיבדו נכד בלידה שקטה – פייסבוק

תמיכה של סבים וסבתות שאיבדו נכד בלידה שקטה

הכלים שבהם השתמשתם בעבר בכדי לגרום לילדיכם לחייך או להרגיש טוב יותר אינן מתאימות כרגע ולמעשה הן מתגלות כחסרות תועלת. כל שביכולתכם לעשות הוא להציע תמיכה ולחכות לשלב בו ילדיכם יעבדו את האובדן, יתמודדו איתו ויגיעו למצב שבו הם לומדים לחיות איתו. יתכן שדווקא הקרבה אליכם תגרום לילדיכם לנהוג כלפיכם בחוסר סבלנות וליצור אצלכם רגשות שליליים של דחייה, תסכול ואשמה. ייתכן שמתוך רצון להקל ולהמשיך הלאה תימנעו מלהזכיר את הלידה השקטה או את התינוק שנפטר. זכרו שדווקא תגובות מסוג זה יוצרות ריחוק וקושי רב אצל ההורים האבלים ומתפרשות כביטול של האובדן והקטנה שלו. למרות הצורך שלכם לגונן, חשוב שתדברו על הדברים ותמצאו את הדרך הנכונה ביותר להתמודד כמשפחה.

כסבים וסבתות שאיבדו נכד בלידה שקטה זכרו שאין נכון ולא נכון במקרה שכזה ויחד עם זאת היכולת שלכם לדבר על התינוק שאיננו ועל האובדן עם לילדיכם תסייע להם בהתמודדות למרות הקושי הכרוך בכך. הניסיון להתנהג כאילו דבר לא קרה עלול להחמיר את המצב ואף ליצור קרע ביניכם. ההכרה ובאבדן, בתינוק שאיננו, בצורך להתאבל ובקשיים שאתם עתידים לעבור כמשפחה יכולה לשפר את תחושתכם וליצור תקשורת טובה ביניכם.

לידה שקטה ואובדן תינוק הן חוויות קשות אשר משפיעות על כל אחד מבני המשפחה וממשיכות להוות חלק עיקרי בחיי כל המעורבים בדבר גם חודשים רבים אחר כך. כל תאריך הקשור ובאבדן כמו תאריך לידה משוער, הריון או תינוק חדש שיתווספו למשפחה יפתחו מחדש את הפצע ועליכם לנהוג ברגישות רבה ככל האפשר בכדי לאפשר החלמה ואת היכולת של ילדיכם להמשיך הלאה.

"הייתי רוצה שתשאלו אותי על הלידה השקטה שלי"

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות