עוד באותו נושא

קבורת נפלים ותינוקות רכים

נוהל קבורת נפלים ותינוקות רכים

קבורת נפלים ותינוקות רכים, בית העלמין בחולוןקבורת נפלים ותינוקות רכים היא נושא כואב במיוחד בהתמודדות עם אובדן תינוק ועם ההשלכות של לידה שקטה. נושא קבורת הנפלים והתינוקות הרכים הוא רגיש מבחינות רבות וההתמודדות איתו אף קשה יותר בשל היחס של מוסדות הדת והחברה קדישא אשר נובע מתפיסה מיושנת ולעיתים אף שגויה. המודעות הגוברת לנושא הלידה השקטה, פניות של הורים שמבקשים למצוא את מקום קבורתם של ילדיהם ומעורבות של גורמים שונים כמו משרד הבריאות ומכון עיתים הביאה לשינוי נהלי הקבורה והיחס לקבורת נפלים ותינוקות רכים.

על פי ההלכה ישנו הבדל מהותי בין נפלים – עוברים שנפטרו עד שבוע 22 להריון ושמשקלם בזמן הפטירה והלידה הוא נמוך מ- 500 גרם, עוברים מתים – שנפטרו אחרי שבוע 22 להריון או שמשקלם בזמן הפטירה והלידה גבוה מ- 500 גרם ותינוקות רכים – תינוקות שנפטרו במהלך שלושים הימים הראשונים לחייהם או שלא נשמו בכוחות עצמם לאורך ימי חייהם. ההבדל בין נפלים, עוברים מתים ותינוקות רכים מתבטא באופן הקבורה ובמנהגי האבלות המקובלים.

ההנחיות החדשות של קבורת נפלים מסדירות את הזכויות של ההורים למעורבות בתהליך הקבורה ואת אופן הקבורה עצמו. הורים אשר מעוניינים לקבור את ילדם בכוחות עצמם וללא מעורבות של חברה קדישא יכולים לבחור בכך ואף לפנות לחברות שמספקות פתרונות לקבורה אזרחית.

כאן ניתן לראות את הנוהל לקבורה יהודית של נפלים, עוברים ותינוקות רכים.

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות