איך להתמודד עם האבל?

על אתר לידה שקטה

אני משתתפת בצערך על האובדן שלך ומקוה שכאן תמצאי מידע שיסייע לך בהכנה ללידה שקטה, בהתמודדות עם ההשלכות שלה על תחומי החיים השונים ובהתמודדות הבירוקרטית בנושאים כמו קבורה אחרי לידה שקטה, פרידה מהתינוק שלך בתום הלידה, הנצחה וקבלת תמיכה בהתמודדות עם האובדן.

אין דרך אמיתית להתכונן ללידה שקטה. זוהי חויה קשה מכל בחינה אפשרית ולמרות המידע וההכנה שניתן לקבל לפניה אין מילים לתאר את עומק הכאב שכרוך בלידת תינוק מת ובהתמודדות הרגשית, החברתית, המשפחתית והזוגית לאחר מכן. חייך כבר לא יהיו כפי שהיו בעבר. את תשתני וכך גם האנשים סביבך, מערכות היחסים שלך ותפיסת עולמך.

האתר כתוב בלשון נקבה אך הכתוב בו מתייחס לשני המינים.

להתמודד עם האבל לאחר לידה שקטה

את תהליך האבל לא ניתן לקצר. האבל על אובדן תינוק יחד עם ההחלמה הפיזית הופכים את התקופה שאחרי הלידה השקטה לקשה מאוד מבחינה נפשית. אם את מרגישה שאינך מסוגלת להתמודד עם האבל והתחושות לבדך חשוב שתפני לקבלת עזרה.ישנן דרכים שונות להתמודד עם האבל וכל אחת בוחרת לעצמה את הדרך המתאימה עבורה. חשוב לזכור שהבחירה כיצד להתמודד עם האבל היא אישית ופרטים ואין דרך נכונה אחת לעשות זאת.

ישנם דברים שאת יכולה לעשות על מנת להקל על עצמך בתקופה זו. תוכלי לדבר עם אנשים על איך הרגשות והתחושות שלך, לכתוב לעצמך לתינוק שלך ואף לפרסם בלוג בנושא. ישנם פורומים וקבוצות תמיכה באינטרנט וכן קבוצות תמיכה אשר נפגשות באופן שוטף. ההצטרפות לקבוצת תמיכה תסייע לך להרגיש פחות מבודדת ותפגיש אותך עם נשים שמבינות מה את עוברת, חלקן בשלבים מתקדמים יותר של התמודדות ויכולות ללוות אותך בתקופה הקשה.

להתמודד עם האבל – קבלת תמיכה

להתמודד עם האבל היא קשה ומאתגרת – אל תתמודדי לבדך. ישנם גורמי תמיכה שונים בהם תוכלי להעזר בכדי להתמודד עם הכאב, הזכרונות והתחושות שמציפות אותך. תוכלי לקבל תמיכה מקצועית כמו טיפול פסיכולוגי שיסייע לך בעיבוד החוויה או לבחור בתמיכה לא רשמית כמו פעילות בפורום באינטרנט או בקבוצת תמיכה. בקבוצת התמיכה חיבוק בשקט תמצאי נשים שעברו את אותה החוויה ותוכלי לחלוק את רגשותייך, להתייעץ, לשתף בתחושות וכן להגיע למפגשים החודשיים. יצירת קשרים אישיים עם נשים שעברו לידה שקטה תסייע לך בהתמודדות עם האבל.