לשרוד את החגים

על אתר לידה שקטה

אני משתתפת בצערך על האובדן שלך ומקוה שכאן תמצאי מידע שיסייע לך בהכנה ללידה שקטה, בהתמודדות עם ההשלכות שלה על תחומי החיים השונים ובהתמודדות הבירוקרטית בנושאים כמו קבורה אחרי לידה שקטה, פרידה מהתינוק שלך בתום הלידה, הנצחה וקבלת תמיכה בהתמודדות עם האובדן.

אין דרך אמיתית להתכונן ללידה שקטה. זוהי חויה קשה מכל בחינה אפשרית ולמרות המידע וההכנה שניתן לקבל לפניה אין מילים לתאר את עומק הכאב שכרוך בלידת תינוק מת ובהתמודדות הרגשית, החברתית, המשפחתית והזוגית לאחר מכן. חייך כבר לא יהיו כפי שהיו בעבר. את תשתני וכך גם האנשים סביבך, מערכות היחסים שלך ותפיסת עולמך.

האתר כתוב בלשון נקבה אך הכתוב בו מתייחס לשני המינים.

התמודדות עם אבל אחרי לידה שקטה בתקופת החגים

עונת החגים יכולה להיות תקופה קשה במיוחד עבור כל מי שחווה אובדן ובודאי שעבור מי שחווה אובדן של תינוק טרם לידתו ולידה שקטה. הקשיים איתם אנו מתמודדות בשגרה מתעצמים בתקופת החגים ותחושת הבדידות הופכת משמעותית יותר. הטקסט שנכתב בעמוד זה מתבסס על פוסטים שנכתבו בקבוצת התמיכה של "חיבוק בשקט" בפייסבוק, פוסטים שעוסקים בתחושות סביב ההתמודדות עם האבל אחרי הלידה השקטה בתקופת החגים והוא נכתב בתקווה להקל במעט את הכאב והצער ולעבור את עונת החגים בשקט יחסי.

כמו תמיד, הטקסט נכתב בלשון נקבה אך הוא מתייחס לשני המינים.


תעשי רק את מה שנכון בשבילך.

לאנשים סביבך יש ציפיות שונות בתקופת החגים, יתכן כי מצפים ממך להתארח בבתים בהם ישנם תינוקות, לשמוח ולחגוג. אל תתני לסביבה לדחוק בך לבצע פעולות שעדיין אינך מוכנה להן. זכרי שאת מתמודדת עם אבל ייחודי שאינו מובן לסביבה פעמים רבות ולכן עלייך להיות נאמנה לעצמך ולרגשותייך.

צייני את חסרונו של התינוק שלך בכל דרך שתבחרי.

חסרונו של התינוק שלך מורגש תמיד אך בחגים את עלולה להיות מוצפת ברגשות קשים של כאב וגעגוע. את ודאי חושבת על כל התכניות שעשית עבורכם כמשפחה לחגים והדבר מקשה על ההתמודדות. נסי לציין את חסרונו של התינוק שלך ולהנציח אותו בדרך שתתן מקום לרגשותייך. בקרי בבית העלמין, תרמי למטרה חשובה, כתבי על כך ושתפי אנשים שאת מרגישה נוח במחיצתם.

אל תתנצלי על הבחירות שלך.

תעשי מה שאת חושבת שנכון לך מבלי לחשוב על איך הסביבה תראה את הבחירה שלך. אם יש פעולות שקשה לך לבצע, ברכות שקשה לך לומר או כל התנהגות אחרת אשר גורמת לך לקושי את יכולה לותר עליה מבלי לחשוש מתגובת הסביבה.

תדאגי לעצמך.

נסי ליצור לעצמך סביבה נוחה ומכילה ככל האפשר. הימנעי ממפגשים כואבים או מביכים ומהצורך לספק הסברים לסביבה. שימי את עצמך במרכז ונסי לשמור על עצמך מפני התמודדיויות אשר דורשות מאמץ. נסי להסביר למישהו קרוב כיצד היית רוצה שיתנהגו לידך ובקשי ממנו להעביר את המסר לכולם.

אל תשפטי את עצמך.

זה בסדר גמור לחוש עצב גם בעונת חגים ולעומת זאת זה בסדר גמור לחוש שמחה והנאה. תני לעצמך חופש להרגיש כל רגש ונסי להתמודד עם כל תחושה שתעלה בהבנה והכלה.

מצאי זמן להתאבל ותני מקום לרגשות שלך.

גם אם תבחרי לבלות את החג עם חברים ומשפחה יחשוב שתשאירי מקום להרגיש ולהתאבל. מצאי לך מקום בטוח בו תוכלי להביע את רגשותייך ומחשבותייך ללא קושי, גם קבוצת תמיכה בפייסבוק או בווטסאפ יכולה להוות מקום מפלט ולסייע לך לשרוד את החגים בשלום.