התמודדות עם אבל אחרי לידה שקטה

ההתמודדות עם אבל אחרי לידה שקטה שקטה היא קשה מאוד והופכת אפילו מסובכת יותר בשל תחושת הבדידות וחוסר ההכרה של הסביבה באובדן שלך. חשוב שתזכרי שהתמודדות עם אבל אחרי לידה שקטה לוקחת זמן ועלייך היות סבלנית ולתת לעצמך מקום להתאבל ולהתאושש. מותו של התינוק שלך ילווה אותך לנצח ולעולם לא תוכלי לשכוח אותו או להתגבר עליו אך עם הזמן תוכלי ללמוד לחיות עם האובדן שלך. התגובות הרגשיות יהפכו להיות קיצוניות פחות ואת תלמדי כיצד לשלב את המציאות החדשה בחייך. חשוב שתיהי רגישה לעצמך ובמידה ואת מרגישה שאינך מסוגלת להתמודד עם התחושות לבדך תפני לקבלת תמיכה מקצועית.

התמודדות עם אבל אחרי לידה שקטה ואובדן תינוק

החלמה פיזית

למרות שחזרת לביתך בידיים ריקות חשוב שתזכרי שהגוף שלך עבר אטת טראומת הלידה ועלייך לדאוג להחלמה הפיזית לצד ההחלמה הנפשית. הקפידי לנוח ולשתות ונסי להקל על עצמך ככל האפשר בכדי שתוכלי להמשיך הלאה מבחינה פיזית וכן להתפנות להחלמה הרגשית ולהתמודדות עם האבל והאובדן.

לדבר על האובדן

אחת מהדרכים החשובות ביותר להתמודדות עם אבל אחרי לידה שקטה היא להביע את הרגשות שלך בדרך הכי נכונה עבורך. תוכלי לכתוב על החוויה ולהעלות את תחושותייך על הכתב, לקחת חלק בפורומים שונים ברחבי הרשת ולהצטרף לקבוצת הפייסבוק של "חיבוק בשקט" אשר מציעה תמיכה לנשים אחרי לידה שקטה. היכולת לשוחח על רגשותייך עם נשים שעברו חוויה דומה לשלך ולקבל הכרה והבנה אמיתית תהפוך את ההתמודדות עם האבל לאחר לידה שקטה לקלה יותר עבורך. העיבוד הטוב ביותר של החוויה הקשה של הלידה, רגעי הפרידה, ההתמודדות עם הקבורה והנתיחה הוא בכך שתדברי על החוויות, תבכי ותתאבלי וכך תוכלי להמשיך הלאה בתהליך ההתמודדות.

דברי על התינוק שלך

עבורך התינוק שלך הוא מוחשי והאובדן שלו נוכח וקיים. נסי לשוחח עליו עם בן או בת הזוג, להשתמש בשם שבחרת עבורו ולהתייחס למותו בכל דרך אפשרית. את תגלי שהדבר מקל עלייך למרות הקושי הראשוני הכרוך בכך. נסי להביע את רגשותייך בכל דרך, פומבית או אישית על מנת להתמודד איתם ולהגיע להשלמה. ההתייחסות לתינוק שלך כאל בן אדם שהיה קיים, שימוש בשם שלו ושיחה על החוויות שחווית איתו בזמן ההריון וברגעי הפרידה יקל עלייך מאוד ויתן תוקף והכרה לאובדן שלך.

קבלי תמיכה

נסי להקיף את עצמך באנשים שאיתם את יכולה לשוחח על האובדן ולחלוק את רגשותייך בחופשיות. זו יכולה להיות חברה טובה, בן או בת זוג, אמא או אחות ולעיתים קרובות זו יכולה להיות מישהי שהכרת בעקבות האובדן עימה יהיה לך נוח לשוחח על הנושא. למרות הקרבה והאובדן המשותף פעמים רבות ישנו קושי בשיח עם בן הזוג וחוסר יכולת שלכם לעודד ולהכיל אחד את השני. חשוב לגלות רגישות אחד כלפי השני ולמצוא אנשים אחרים עליהם ניתן להישען ברגעים קשים. תוכלי להצטרף לקבוצת תמיכה ולהגיע למפגשים או להיות פעילה בקבוצת תמיכה בפייסבוק.