עוד באותו נושא

התמודדות של ילדים עם אובדן תינוק

הילדים במשפחה ובמעגל הקרוב חווים את האובדן יחד אתכם. אחים ואחיות, בני דודים ואפילו חברים קרובים עלולים להיות מושפעים מאוד ממותו של התינוק. השיח עם הילדים אודות האובדן צריך להעשות לפי היכולת שלהם להבין את הדברים. כל הדרך הנכונה ביותר היא לעודד את כל בני המשפחה הבוגרים להיות פתוחים ולהביע את מחשבותיהם ורגשותיהם. פתיחות זו תאפשר לילדים לבטא את רגשותיהם, לשאול שאלות על מותו של התינוק ולעכל את המידע. חשוב מאוד להתייעץ עם איש מקצוע מתאים ולערב את הגורמים החינוכיים בחיי הילדים בהתמודדות עם האובדן.

התמודדות של ילדים צעירים עם אובדן תינוק

כאשר ילדים צעירים מחשפים להתמודדות עם מוות הדבר עלול ליצור אצלם פחד וחרדה. חשוב לזכור שילדים צעירים לא תמיד מסוגלים לבטא במילים את המחשבות שלהם ולכן חשוב לעטוף אותם בחום ואהבה ולתת להם מרחב להתמודדות עם האבל.


אצל חלק מהילדים ההתמודדות עם האובדן יוצרת חוסר ביטחון אשר מתבטא בצורות שונות. העולם הבטוח בו חי הילד עד האובדן מתערער והדבר עלול להתבטא בקושי להרדם, סיוטים, הרטבת לילה, קשיים בבית הספר והפרעות אחרות. למרות ההתמודדות הקשה שלכם כהורים עם האובדן חשוב שתגלו עירנות ורגישות כלפי שינוי בהתנהגות, שינויים בדפוסי השינה או ביטויים אחרים לחרדה וחוסר בטחון בכדי שתוכלו להציע טיפול ותמיכה.


התמודדות של בני נוער עם אובדן תינוק

התמודדות של ילדים בוגרים ובני נוער עם אובדן תינוק נעה בין תגובות רגשיות כמו אשמה, כעס ועצב גדול לבין אדישות וניתוק רגשי. התגובה היא אישית ומתבססת על חוויות עבר וגיל. חשוב מאוד לשמור על תקשורת פתוחה ולאפשר שיח על האובדן, לספק מידע ופרטים על המקרה לפי דרישתם ולאפשר להם להניח לנושא ולשוב לעסוק בו בקצב שלהם.

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות