להיפרד מהתינוק שלך

בתום הלידה השקטה תהיה לך הזדמנות להיפרד מהתינוק שלך. כאן תמצאי מידע שיסייע לך להחליט אם להיפרד ובאיזו דרך, האם לקחת מזכרת, לצלם תמונה וכיצד להתכונן לרגע הזה. המחשבה הרגע הזה עלולה להיות מפחידה או מזעזעת אך לפרידה מהתינוק שלך יש חשיבות רגשית רבה. כאן תוכלי לקרוא על רגע הפרידה, למה לצפות ואיך להתכונן לרגע הפרידה.

למה חשוב להיפרד מהתינוק שלך?

הפרידה מהתינוק שלך היא רגע קשה ביותר אך נשים רבות שעברו לידה שקטה מתארות אותו כרגע חיובי בתוך החוויה הקשה. ההזדמנות לאחוז את התינוק שנשאת ברחמך, לחבק ולהיפרד מהתינוק שלך חשובה מאוד להליך ההחלמה שלך. לשם כך עומדות לרשותך דקות בודדות ולכן כדאי להיערך לרגע הזה, להתכונן אליו נפשית וטכנית.

הפרידה מהתינוק שלך תהפוך את מותו למוחשי יותר עבורך ועבור בן או בת הזוג שלך. ברגעי הפרידה הקצרים תוכלי לצלם את התינוק או להצטלם יחד איתו וליצור זיכרונות משותפים שינחמו אותך בעתיד ויכולים להקל על ההתמודדות שלך בהמשך.

איך להתכונן לפרידה?

ברגע הלידה המחשבה על צפייה בתינוק מת או על אחיזתו עלולה להרתיע אותך. משיחות עם נשים שעברו לידה שקטה ומספרות על רגעי הפרידה במבט לאחור ניתן ללמוד שזהו רגע חשוב ביותר. פעמים רבות לאחר לידה שקטה ההורים מוצאים את עצמם מתנחמים בתמונות של התינוק וברגעי הפרידה ממנו. זכרי שאת לא חייבת לראות את התמונות מיד או בכלל. תוכלי לבקש מהמיילדת או מהמלווה שלך לצלם עבורך ולבחור מתי ואם בכלל לצפות בתמונות אלו בעתיד.

למרות הבקשה המפורשת שלי, לאחר הלידה גיליתי שהמיילדת בחרה שלא לצלם את התאומות שלי. הגילוי הזה וההבנה שלא נותרה לי מהן מזכרת מוחשית היו קשים מאוד. אני ממליצה למי שנמצאת לפני לידה שקטה לדאוג לצילום תמונה על ידי צוות בית החולים או על ידי מלווה בכדי שתוכל לבחור בעתיד האם לעשות שימוש בתמונה.

צילום תמונה למזכרת

בחלק מבתי החולים מצלמים עבור ההורים את התינוק ושומרים על התמונות לתקופה. פעמים רבות הסביבה שלנו לא יודעת להכיל את הרצון להיפרד מהתינוק שלך ואת הרצון לשמור תמונה או מזכרת אחרת. זכרי שזוהי החלטה שלך בלבד ואינך חייבת לחלוק אותה עם אף אחד.

היי שלמה עם כל החלטה שבחרת לקבל וזכרי שאת נתונה במצב לא פשוט – אל תשפטי את עצמך.

לאחר הזמן שתבלי עם התינוק שלך תאלצו להיפרד. את תועברי להמשך טיפול רפואי, התינוק שלך יועבר לידי בית החולים וישלח לקבורה או לנתיחה לפי הנחיה שלך או של בן זוגך.