עוד באותו נושא

לידה שקטה אחרי הפסקת הריון

לידה שקטה, אתר לידה שקטה, תמיכה לידה שקטה
ההחלטה על ביצוע הפסקת הריון היא קשה מנשוא וההתמודדות איתה יחד עם חוויית הלידה השקטה היא קשה ביותר. כאן תמצאי מידע על ההליך שאת עומדת לעבור, לקבל מידע על השיטות לביצוע הפסקת הריון, וכמובן לקבל תמיכה ולהתכונן ללידה השקטה.

לידה שקטה אחרי הפסקת הריון מאוחרת

ההחלטה על ביצוע הפסקת הריון היא החלטה קשה מאוד אשר תלווה אותך כל חייך. זכרי שאת מקבלת את ההחלטה עבור התינוק שברחמך, ילדייך האחרים, משפחתך ועבורך.הפסקת הריון בשלבים מאוחרים היא פעולה קשה מאוד מבחינה רגשית והיא נושאת עימה כאב, צער עמוק ורגשות אשמה. אם את עומדת בפני הפסקת הריון ולידה שקטה כאן תוכלי לקרוא על ההליך שאת עומדת לעבור, לקבל מידע על השיטות לביצוע הפסקת הריון, וכמובן לקבל תמיכה ולהתכונן ללידה השקטה.

הפסקת הריון מאוחרת מתבצעת החל משבוע 19 להריון. יתכנו מקרים בהם תתאפשר הפסקת הריון בגרידה גם בשבועות אלו ומאידך יתכנו מצבים בהם תופני ללידה בשבועות מוקדמים יותר. הפסקת הריון בשלב מתקדם של ההיריון נקראת גם "הפלה מאוחרת". ישנן מספר סיבות לביצוע הפסקת הריון בשלב מתקדם כמו גילוי של מומים מולדים או כשל גנטי, בעיה בהתפתחות העובר, סיבוכי הריון כמו ירידת מים או התקצרות של צואר הרחם או מצב שמהווה סכנה לבריאות האם.

הפסקת הריון מאוחרת

ישנן שיטות שונות לביצוע הפסקת הריון מאוחרת. ההחלטה בנוגעה להפסקת ההריון תתקבל באופן אשר מותאם לכל אישה בהתאם להיסטוריה הרפואית שלה, למצבה הגופני, למשקל של העובר ולשבוע ההיריון. עד לשבוע 24 של ההריון ההחלטה על הפסקת הריון מתקבלת על ידי בני הזוג בהמלצת הצוות הרפואי המטפל. לאחר שבוע 24 להריון, השבוע אשר מוגדר בחוק הישראלי כ"גבול החיות" ההחלטה על ביצוע הפסקת הריון מתקבלת על ידי ועדה רפואית אשר מתכנסת לדון בממצאים הרפואיים ובחוות הדעת של הצוותים המטפלים ולאחר מכן מאשרת את הפסקת ההריון.

השלבים בביצוע הפסקת הריון מאוחרת

השלבים העיקריים בביצוע הפסקת הריון מאוחרת ולידה שקטה הם עצירת ליבו של העובר, השראת לידה הדרגתית ובסופה סיום הלידה. הפעולה המקדימה להפסקת פעימות ליבו של העובר מתבצעת בשל הרצון לחסוך ממנו את הכאב הכרוך בלידה מוקדמת וסיבוכיה. לאחר השבוע ה- 24 להריון מתבצעת הזריקה בכדי להימנע ממצב של לידה מוקדמת לאחר "גבול החיות", מצב שבו הצוות הרפואי חייב להציל את חייו של התינוק גם ללא הסכמת הוריו.

עצירת ליבו של העובר מתבצעת באמצעות זריקת KCL ישירות לליבו. הזריקה מתבצעת על ידי רופא אשר מזריק את החומר בליווי מכשיר אולטראסאונד, היא גורמת למוות מיידי ללא כאב. לאחר הזריקה יש להמתין זמן מה לבדיקת אולטראסאונד שתודא שאכן אין דופק, מצב הנקרא גם IUFD בו העובר מת בתוך הרחם. לאחר מכן יחל תהליך של השראת לידה, גרימת צירים והתרחבות צואר הרחם עד ללידה שקטה.

להרשמה
להודיע על
guest

0 תגובות
משוב
לצפות בכל התגובות